دادن امتیاز راه آهن جلفا به تبریز بدون حضور مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ارسباران؛ در 14 بهمن 1291 در چنین روزی امتیاز راه آهن جلفا به تبریز بدون حضور مجلس، به بانک استقراضی روس که شعبه ای از وزارت مالی روسیه بود، داده شد.

نظامیان روس در ادامه جنایت خود روز 10 فروردین سال 1291 بارگاه امام هشتم (ع) را به توپ بستند. در پی این حادثه سردرها و گلدسته‌های حرم خراب شدند و خزانه حضرت نیز غارت گردید ودست كم 200 نفر از زائران نیز به شهادت رسیدند.

18 كشته شدن یپرم خان رئیس نظمیه در جنگ با قوای سالارالدوله در حوالی كرمانشاه ـ 26 خرداد ـ و نیز رحلت شیخ‌ عبدالله مازندرانی مدرس حوزه علمیه نجف و از علمای عصر مشروطیت ـ 22 آبان ـ از دیگر رویدادهای سال 1291 بود.

ادامه نوشته

سخنان رهبری و 6 پرسش از فیلترکنندگان!

مواجهه با پدیده‌های جدید جهان، همواره در ایران «ماجرا داشته است». می‌گویند برای اول‌بار که دوچرخه وارد ایران شد، بسیاری آن را «ارابه اجنه» می‌خواندند و اطرافیانشان را از این موجود وهم‌آلود که «می‌تواند روی دو چرخ راه برود» بر حذر می‌داشتند تا جن‌زده نشوند.

به گزارش ایسنا به نقل از عصر ایران، رادیو نیز هنگام ورود به کشور، به عنوان پدیده‌ای کاملا امنیتی شناخته می‌شد و تنها افراد خاصی که دارای صلاحیت‌های تأییدشده بودند می‌توانستند با کسب پروانه بهره‌برداری از نظمیه، یک دستگاه رادیو در خانه خود داشته باشند.

ادامه نوشته

پنج رویداد مهم دنیای اینترنت در سال 2013

سال 2013 سالی پرماجرا و پرتحول در دنیای فن‌آوری و ارتباطات آنلاین بود و رویدادهای مهمی در این سال رخ داد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مطلب نگاهی داریم به پنج رویداد مهمی که در یک سال گذشته رخ داد و دامنه تاثیراتش آینده را هم در بر خواهد گرفت.

1- اسنودن؛ یک‌تنه مقابل عظیم‌ترین سازمان جاسوسی دنیا

ادوارد اسنودن، متخصص 29 ساله امنیت دیجیتال، از روز نخست که انتشار اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را آغاز کرد و از اقدامات ناشناخته یکی از مخوف‌ترین سیستم‌های جاسوسی دیجیتال در جهان پرده برداشت، می‌دانست که قدم در راهی بی‌بازگشت گذاشته است.

ادامه نوشته

پاییزی را دوست دارم ...  شب یلدا مبارک

هدایای تبلیغاتی، سررسید، انواع نوشت افزار و خودکار تبلیغاتی شرکت تاش

شرکت گروه تبلیغاتی تاش

خدمات تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوره و برنامه ریزی، هدایای تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی

گروه تبلیغاتی تاش

شرکت گروه تبلیغاتی تاش

خدمات تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوره و برنامه ریزی، هدایای تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی

جدل عباس فلاح و پرویز پرستویی به تابناک رسید

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ارسباران به نقل از تابناک جدل یک نماینده مجلس با پرویز پرستویی پیرامون سرنوشت‌های کمک‌های جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی با جنجال‌های فراوانی همراه شد؛ جنجال‌هایی که حداقل پرویز پرستویی از آن‌ها گریزان بود، ولی سرانجام هم پرویز پرستویی و هم نماینده مردم هریس در گفت‌و‌گو با «تابناک» مواضعشان را بار دیگر تشریح کردند؛ مواضعی که قضاوت را برای شما پیرامون اصل این واقعه چندان دشوار نمی‌سازد.

ادامه نوشته

استقلال به صدر نرسید/ تراکتورسازی با کمک همشهری‌‌اش صدرنشین ماند

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود دو هزار تماشاگر بین دو تیم استقلال و گسترش فولاد تبریز برگزار شد که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این تساوی استقلال همچنان با 28 امتیاز در رده چهارم باقی‌ماند. در حالیکه اگر در این بازی پیروز می‌شد آبی‌پوشان تهرانی صدرنشین می‌شدند.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به احمد کامدار، ایمان موسوی، خالد شفیعی و رسول علیزاده از گسترش فولاد تبریز و محمد مهدی نظری و تیموریان از استقلال کارت زرد نشان داد.

ادامه نوشته

حرکت هواداران با پای پیاده به سمت ورزشگاه/ تشویق لک با لقب سیمن

به گزارش خبرگزاری فارس، تراکتورسازی و پرسپولیس در چارچوب هفته اول نیم‌فصل دوم، رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام یه مصاف یکدیگر می‌روند.

* حدود 50 -60 هوادار تراکتورسازی مقابل هتل شهریار محل اقامت پرسپولیس حاضر شدند و به تشویق تراکتورسازی پرداختند.

ادامه نوشته

شکست پرسپوليس برابر تراکتور

تيم فوتبال تراکتورسازي با شکست پرسپوليس صدرنشين ليگ برتر شد.

نيم فصل دوم ليگ برتر با انجام شش ديدار همزمان از ساعت 15 امروز پيگيري شد که در يکي از حساس‌ترين مسابقات تيم تراکتورسازي و پرسپوليس در ورزشگاه يادگار امام تبريز و در حضور بيش از 40 هزار تماشاگر به مصاف يکديگر رفتند که بازي با نتيجه يک بر صفر به سود تراکتورسازي به پايان رسيد تا اين تيم به طور موقت صدرنشين ليگ برتر شود.

ادامه نوشته