اسکار 2012

oskar

تاریخچه مراسم اسکار یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است وهر ساله در بیش از 100 کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

نخستین مراسم اسکار در 16 ماه می 1929 در هتل روزولت هالیوود با حضور حدود 270 تماشاگر برگزار شد. بهای بلیت مراسم بعدی که در هتل میفر برگزار شد 5 دلار بود. 15 تندیس کوچک به بازیگران، کارگردانان و دیگر عوامل صنعت فیلم سازی آن زمان برای گرامیداشت فعالیتشان طی سالهای 1927-1928 اهدا شد.

نخستین برنده اسکار بهترین بازیگر امیل جنینز بود به دلیل نقش آفرینی در فیلم های The Last Command و The Way of All Flesh. او باید پیش از مراسم به اروپا باز میگشت از این رو آکادمی با اهدای زودتر جایزه به او موافقت کرد. این موضوع او را نخستین برنده جایزه اسکار در تاریخ نمود.

در مراسم بیست و نهم که در 27 مارس 1975 برگزار شد بخش انتخاب بهترین فیلم خارجی زبان نیز ایجاد گردید.

تاریخچه حضور ایران در اسکار
جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای سینمای هرکشوری حائز اهمیت است و افتخار جهانی را به دنبال دارد. در همین راستا، هرساله کشورهای گوناگون، نماینده رسمی خود را جهت حضور در این مراسم به آکادمی معرفی می‌کنند، اما تنها 5 فیلم شانس حضور درمیان 5 نامزد نهایی این بخش را دارند.
سینمای ایران برای نخستین‌بار در سال 1356، فیلم «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی را به اسکار معرفی کرد اما برخلاف تصورات، توفیقی برای سینمای ایران به دست نیامد. ایران طی این 33 سال، تنها 20 نماینده برای حضور در اسکار معرفی کرده است. باد صبا (آلبرلاموریس1357)، زیردرختان زیتون (عباس کیارستمی1373)، بادکنک سفید (جعفرپناهی1374)، گبه (محسن مخملباف1376)، بچه های آسمان (مجید مجیدی1377)، رنگ خدا (مجید مجیدی1378)، زمانی برای مستی اسب‌ها (بهمن قبادی1379)،باران (مجید مجیدی 1380)، من ترانه 15 سال دارم (رسول صدرعاملی 1381)، نفس عمیق (پرویز شهبازی 1382)، لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (بهمن قبادی 1383)، خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی 1384)، کافه ترانزیت (کامبوزیا پرتوی1385)، میم مثل مادر (رسول ملاقلی پور1386)، آواز گنجشگ‌ها (مجید مجیدی1387)، درباره الی (اصغر فرهادی1388)، بدرود بغداد (مهدی نادری 1389) و جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی 1390) نمایندگان سینمای ایران در جوایز اسکار بودند.
اوج موفقیت ایران در این جشن جهانی، سال 1377 بود، سالی که بچه‌های آسمان، اثر ماندگار مجید مجیدی به اسکار رفت و برای اولین‌بار درمیان 5 فیلم برگزیده قرار گرفت و نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان را برای سینمای کشورمان به ارمغان آورد. اما انتخاب نماینده ایران برای حضور در این مراسم نیز هرسال با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه است و حواشی زیادی برانتخاب نهایی تاثیر می‌گذارد. به طور مثال، باران ساخته مجید مجیدی در سال 1380 تنها به پشتوانه حضور موفق بچه های آسمان به اسکار معرفی شد، در حالی‌که این فیلم حتی روی کاغذ هم شانسی برای حضور درمیان 5 نامزد نهایی این بخش را نداشت.
و یا درسال 1386 که تا آخرین لحظات، حدس و گمان ها، «زمستان است» و «خون بازی» را شانس اصلی حضور در اسکار می‌دانستند، همزمان شد با سفر ابدی مرحوم رسول ملاقلی‌پور و در یک انتخاب کاملاً احساسی، میم مثل مادر، سفیر ایران در اسکار گردید و ناکام ماند. در حالی‌که عدم اکران بین‌المللی این فیلم هرگونه شانسی را برای انتخاب نهایی از آن سلب می‌کرد.
در کنار عوامل و ضعف‌های تکنیکی، عدم اکران فیلم‌های ایرانی در آمریکا و به دنبال آن عدم نگاه مثبت رسانه‌ها و منتقدان آمریکایی به آثار ایرانی، از مهم‌ترین مسائلی است که سینمای کشورمان را در این جشنواره جهانی ناکام می‌گذارد. اما امسال به نظر می‌رسد هیات انتخاب متشکل از کمال تبریزی، ایرج تقی‌پور، محمد ودادی، مرتضی رزاق کریمی، سیدجمال ساداتیان، کیانوش عیاری، علی معلم و امیراسفندیاری، منطقی و معقولانه‌تر دست به انتخاب زده‌اند.
این هیات باتوجه به شایستگی‌های فیلم اصغر فرهادی به لحاظ ساختاری، مضمونی، تکنیکی و همچنین موفقیت‌های حاصله در سطوح ملی و بین المللی و امکان پخش مناسب در آمریکای شمالی، «درباره‌ی الی... » را به اتفاق آرا برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و دومین مراسم اسکار، برگزید.
تردید، بیست و بی‌پولی، دیگر گزینه‌های احتمالی برای حضور در این جشنواره بودند. درباره الی حضور در جشنواره‌های مهم بین المللی همچون جشنواره فیلم برلین، جشنواره فیلم هنگ کنگ، جشنواره فیلم ترابیکا آمریکا، جشنواره فیلم ملبورن استرالیا و دریافت جوایز معتبری همچون خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در برلین و جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره ترابیکا و ... را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
حال امسال اصغر فرهادی با فیلمی دیگر که نه تنها در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی که در بخش بهترین فیلم‌نامه اورژینال اسکار شانس دریافت این مجسمه دوست داشتنی را دارد. اسکار پنجاه هفتمین جایزه جهانی فیلم جدید اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین) است. فیلمی که توجه تمام جهان و هنرمندان سرشناس آن را معطوف ایران کرده است.

جدایی نادر از سیمین برنده اسکار 2012 شد

asghar farhadi dooset darim

«جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کردتا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.

مراسم اعطای جوایز اسکار 2012 دوشنبه صبح به وقت ایران در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار شد و اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را از "ساندرا بولاک (نقطه کور)" دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می‌کرد، ولی نخستین فیلمی است که این جایزه را دریافت می‌کند.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه اسکار گفت: «ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند و گمان دارم خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه‌ مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحالند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچه‌ باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه‌ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند.»

«جدایی نادر از سیمین» پارسال در اولین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم برلین موفق به دریافت خرس طلای بهترین فیلم و جوایز خرس‌ نقره‌ای بهترین گروه بازیگری زن و بهترین گروه بازیگری مرد شد.

"کله‌شق" ساخته میشائیل آر. روسکام از بلژیک، "پانویس" ساخته جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، "در تاریکی" ساخته آنی‌یژکا هولاند از لهستان و "آقای لازار" ساخته فیلیپ فالاردو از کانادا دیگر نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بودند.

 

فهرست نامزد های اسکار 2012

بهترین فیلم

1.فیلم The Artist (هنرپیشه)

2.فیلم TheDescendants (فرزندان)

3.فیلم Tree of life (درخت زندگی)

4.فیلم Moneyball (مانی بال)

5.فیلم Hugo (هوگو)

6.فیلم War Horse (اسب جنگ)

7.فیلم Midnight in Paris (نیمه شب در پاریس)

8.فیلم The Help (کمک)

9.فیلم The Girlwith Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)

بهترین کارگردان

1.مارتین اسکورزیMartin Scorsese  " Hugo "

2.میشل هازاناویسیوس Michel Hazanavicius  "theArtist"

3.الکساندر پاینAlexander Payne " TheDescendants "

4.وودی آلن Woody Allen  " midnight in paris"

5.ترنس مالیک Terrence Malick " The Tree of life"

بهترین بازیگر زن

1.مریل استریپ Meryl Streep (theIron Lady(

2.میشل ویلیامز Michelle Williams ( My Week withMarilyn(

3.ویولا دیویس Viola Davis ( the Help)

4.گلن کلوز Glenn Close ( Albert Nobbs(

5.رونی مارا Rooney Mara ) the Girl with the DragonTattoo)

بهترین بازیگر مرد

1.برد پیت Brad pit ( Maneyball)

brad va ang

2.جورج کلونی George Clooney ( the Descendants )

3.ژان دوجاردین Jean Dujardin ( The Artist)

jan

4.دمیان بیچر Demián Bichir ( A Better Life )

5.گری اولدمن Gary Oldman ( Tinker Tailor Soldier Spy )

بهترین بازیگر مکمل مرد

1.کریستوفر پلامر Christopher Plummer ( Beginners)

2.کنث براناگ ) My Week with Marilyn (

3.جوناه هیل JonahHill

4.نیک نوتل ( Warrior )

5.مکس ون سایدو Max von Sydow ) Extremely Loud&Incredibly )

بهترین بازیگر مکمل زن

1.جسیکا چستین Jessica Chastain ) The Help )

2.اکتاویا اسپنسر Octavia Spencer ( The Help )

3.جنت مک تیر Janet McTeer ( Albert Nobbs )

4.برنیس بیجو Bérénice Bejo ( The Artist )

5.ملیسا مک کارتی Melissa McCarthy ( Bridesmaids )

بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی

1.فیلم The Artist ( Michael Hazanavicius )

2.فیلم Bridesmaids ( kristen Wiig and AnnieMumolo)

3.فیلم Margin Call ( J. C. Chandor )

4.فیلم Midnight in Paris ( Woody Allen )

5.فیلم A Seperation ( Asghar Farhadi )

بهترین فیلم نامه اقتباسی

1.فیلم The Descendants ( Alexander Payne, Nat Faxon, and JimRash)

2.فیلم Hugo ( John Logan )

3.فیلم The Ides of March ( GeorgeClooney, Grant Heslove and Beau Willimon)

4.فیلم Moneyball ( Steven Zaillian, Aaron Sorkin and Stan Chervin )

5.فیلم Tinker Tailor Soldier Spy ( BridgetO`Connor and Peter Straughan )

بهترین فیلم خارجی

asghar dooset darim

1.فیلم ASeparation ( ایران )

2.فیلم Bullheal ( بلژیک )

3.فیلم In Darkness ( لهستان )

4.فیلم Monsieur Lazhar ( کانادا )

5.فیلم Footnote ( اسرائیل )

 

 

نکاتی در اسکار

پرافتخارترین بازیگر: اگر نامزد شدن در اسکار افتخاری برای یک بازیگر در کارنامه اش باشد، بدون شک این عنوان در تاریخ سینما به مریل استریپ می رسد؛ با هفده بار نامزد شدن. تنها رقیب زنده او با فاصله جک نیکلسون (۱۲ بار) است.

پرافتخارترین کارگردان: در میان فهرست نامزدهای بهترین کارگردان، وودی آلن با ۲۳ نامزدی (برای کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری) بالاتر از بقیه قرار دارد.

پر اجرا ترین: بیلی کریستال تنها مجری زنده اسکار است که تعداد اجراهایش با مراسم امسال به عدد ۹ می رسد. رکود بیشترین اجرا در اختیار باب هوپ با ۲۳ اجراست.

پرشانس ترین: هیوگو، ساخته مارتین اسکورسیزی با نامزد شدن در یازده بخش در صدر فهرست نامزدهای اسکار قرار دارد. پس از این فیلم، آرتیست در رده دوم جا گرفته است.

بی صدا ترین: اگر آرتیست اسکار بهترین فیلم را ببرد، دومین فیلم صامت تاریخ سینما خواهد بود که به این جایزه دست پیدا می کند. در نخستین دوره اسکار فیلم صامت بالها این جایزه را برد.

اصغر فرهادی تنها ایرانی در تاریخ این جوایز است که در دو بخش (بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه تالیفی) نامزد اسکار شده است.

فیلم Beau Geste محصول سال 1939 تنها فیلم (غیرمستندی) است که چهار برنده اسکار بهترین بازیگر (گری کوپر، ری میلاند، سوزان هیوارد، برودریک کرافورد) را در نقش های اصلی در اختیار داشت.

عکس و بقیه اش بعدا سایت آژولودم ف......ی......ل.....ت....ر شده 

شما ببخش

خدا نگهدار

جشنواره فیلم فجر 30

جشنواره فیلم فجر 30

سی امین جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت سیمرغ بلورین ندانست!!!!!

البته فیلم های "روزهای زندگی" و "ملکه" هر کدام موفق به دریافت 4 سیمرغ شدند و مهرجویی نیز جایزه ویژه گروه داوران را برای "نارنجی پوش" از آن خود کرد.

فیلم "برف روی کاج ها" نیز توانست بهترین فیلم از نگاه مردم را از آن خود کند.در زیر اسامی برگزیدگان را می خوانیم.

بهترین فیلم: (برگزیده نشد!!!!!)

دیپلم افتخار: روزهای زندگی(سعید سعدی) ضد گلوله(رضا رخشان)

دیگر نامزد ها: ملکه(سید ابوالقاسم حسینی) نارنجی پوش(داریوش مهرجویی) بوسیدن روی ماه(منوچهر محمدی) پل چوبی(علی سرتیپی_مهدی داوری)

بهترین کارگردان: پرویز شیخ طادی(روزهای زندگی)

دیگر نامزد ها: داریوش مهرجویی(نارنجی پوش) محمدعلی باشه آهنگر(ملکه) همایون اسدیان(بوسیدن روی ماه) مانی حقیقی(پذیرایی ساده)

جایزه ویژه هیات داوران: داریوش مهرجویی(نارنجی پوش)

بهترین فیلمنامه: ضد گلوله(مصطفی کیایی)

دیگر نامزد ها: بوسیدن روی ماه(همایون اسدیان) روزهای زندگی(پرویز شیخ طادی) ملکه(محمد رضا گوهری_محمدعلی باشه آهنگر) نارنجی پوش(وحید محمدی فر_داریوش مهرجویی)

بهترین فیلمنامه اقتباسی: (پله آخر(علی مصفا)

بهترین موسیقی: حسین علیزاده(ملکه)

دیپلم افتخار: ناصر چشم آذر(گشت ارشاد)

دیگر نامزدها: محمدرضا علیقلی(روزهای زندگی) فریدون خلعتبری(یک روز دیگر) بردیا کیارس(سلام بر فرشتگان)

بهترین بازیگر زن نقش اول: هنگامه قاضیانی (روزهای زندگی)

دیپلم افتخار: بهناز جعفری(تلفن همراه رئیس جمهور)

دیگر نامزدها: مهناز افشار(پل چوبی) لیلا حاتمی(نارنجی پوش) شیرین یزدان بخش(بوسیدن روی ماه) ترانه علیدوستی(پذیرایی ساده)

بهترین بازیگر نقش اول مرد: (خرس_زندگی خصوصی)

دیگر نامزدها: حمید فرخ نژاد(روزهای زندگی_گشت ارشاد) رضا عطاران(خوابم می آد) حسین یاری(یک سطر واقعیت) میلاد کی مرام(ملکه) مصطفی زمانی(یک عاشقانه ساده)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: یکتا ناصر(یکی می خواد باهات حرف بزنه)

دیگر نامزدها: ویشکا آسایش(برف روی کاج ها) شبنم مقدمی(بوسیدن روی ماه) میترا حجار(نارنجی پوش) بیتا فرحی(در انتظار معجزه)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: اکبر عبدی(خوابم می آد)

دیگر نامزدها: حمید آذرنگ(ملکه) ساعد سهیلی(گشت ارشاد) احمد مهران فر(یک عاشقانه ساده)

بهترین فیلمبرداری: امیر کریمی(روزهای زندگی)

دیپلم افتخار: حسن پویا(راه بهشت)

دیگر نامزدها: علیرضا زرین دست(ملکه) حسین جعفریان(بوسیدن روی ماه) تورج منصوری(پل چوبی)

بهترین تدوین: هایده صفی یاری(نارنجی پوش)

دیگر نامزدها: واروژکریم مسیحی و مهدی سعدی(روزهای زندگی) سعید شاهسواری(بی خداحافظی) مهدی حسینی وند(گیرنده) نیما جعفری جوزانی(ضد گلوله)

بهترین صدابرداری: ساسان نخعی(بوسیدن روی ماه)

دیگر نامزدها: نظام کیایی(نارنجی پوش) رضا تهرانی(روزهای زندگی) پرویز آبنار(بی خداحافظی) عباس رستگار پور(ملکه)

بهترین صداگذاری: محمد رضا دلپاک(خرس)

دیگر نامزدها: فرامرز ابوالصدق(روزهای زندگی) امیر حسین قاسمی(ملکه) پرویز آبنار(بی خداحافظی) مهران ملکوتی(ضد گلوله)

بهترین طراحی صحنه و لباس: عباس بلوندی(ملکه)

دیگر نامزدها: سعید ملکان(ملکه) ایمان امیدواری(خوابم می آد) رسول سیدعربی(آمین خواهیم گفت) عبدالله اسکندری(یک عاشقانه ساده)

بهترین جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی(ملکه)

دیگر نامزدها: جواد شریفی راد(شور شیرین) عباس شوقی(خوابم می آد) حمید رسولیان(گشت ارشاد) حمید سلمانیان(راه بهشت)

بهترین جلوه های ویژه بصری رایانه ای: کامران سحر خیز _امید سحرخیز_سیدهادی اسلامی(سلام بر فرشتگان)

دیپلم افتخار: حسن ایزدی(ملکه)

دیگر نامزدها: فرهاد یوسفی_سعید حاجی میری(بیداری) حسین افشار(راه بهشت) حسین صفا(روزهای زندگی)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی: شور شیرین(تهیه کننده: ابراهیم اصغری)

سیمرغ زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره " اخلاق، آگاهی،امید ": رسول صرعاملی(در انتظار معجزه)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش بین الملل از نگاه مردم: ملکه(سید ابوالقاسم حسینی_فارابی)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای ایران از نگاه مردم: برف روی کاج ها(جمال ساداتیان)

بخش نگاتیو

بهترین کارگردانی: رضا عطاران(خوابم می آد)

دیپلم افتخار:مانلی شجاعی فرد(میگرن)

دیگر نامزدها: مهرداد غفارزاده(گیرنده) فرزاد اژدری(سلام بر فرشتگان) پیمان معادی(برف روی کاج ها)

بهترین فیلم: محمد قهرمانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی(گیرنده)

دیگر نامزدها: محمدرضا تخت کشیان و جواد فرحانی(خوابم می آد) عبدالحسین و محمد ابوالحسین(تهران 1500) حسن علیمردانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی(سلام بر فرشتگان)

بهترین فیلمنامه!!!!!!

دیپلم افتخار: اکبر روح، مهرداد موفق یامی، مهرداد غفار زاده برای نگارش فیلمنامه(گیرنده)

دیگر نامزدها: علی مینایی، ابراهیم اصغری(پنجشنبه آخر ماه) پیمان معادی(برف روی کاج ها) مجید اسماعیلی(داستان سامرا)

بهترین بازیگر مرد:!!!!!!

دیپلم افتخار: سعید راد(گیرنده) ناصر گیتی جاه(خوابم می آد)

دیگر نامزدها: رضا عطاران(خوابم می آد) محمود پاک نیت(پنجشنبه آخر ماه) امین حیایی(پیشونی سفید)

بهترین بازیگر زن:!!!!!!

دیپلم افتخار: مهناز افشار(برف روی کاج ها)

دیگر نامزد ها:نیکی کریمی(من همسرش هستم) باران کوثری(بغض) هنگامه قاضیانی(میگرن) پانته آ بهرام(میگرن)

بهترین دست آورد هنری یا فنی:!!!!!

دیپلم افتخار: کار گروهی جلوه های رایانه ای(تهران 1500)

دیگر نامزدها: سیدمحمود صدیقی(داستان سامرا) روانبخش صادقی(فیلادلفی)امیر سحرخیز،کامران سحرخیز،سیدهادی اسلامی(سلام بر فرشتگان)

بخش مسابقه مستند بلند

سیمرغ بهترین فیلم مستند بلند: بهترین مجسمه دنیا(تهیه کننده حبیب احمد زاده)

دیگر نامزدها: مهرجویی کارنامه چهل ساله(تهیه کننده: مانی حقیقی و فرهاد توحیدی)در جست و جوی پلنگ ایرانی(تهیه کننده: فتح الله امیری و صدا و سیمای مرکزی مازندران)

بهترین کارگردانی: مهرجویی کارنامه چهل ساله(مانی حقیقی)

دیگر نامزدها: بهترین مجسمه ساز دنیا(حبیب احمدزاده) در جست و جوی پلنگ ایرانی(فتح الله امیری) اپیزود هملت در مجموعه کهریزک چهار نگاه(محسن امیر یوسفی) خلیج فارس(ارد عطاپور)

بهترین تصویر برداری: وقتی ابرها پایین می آید(محمد لطیفیان)

دیگر نامزدها: البرز(ارسطو مداحی گیوی)دیلمیان بهشت نیاکان(محمدرضا قوام پور)

بهترین تدوین: اپیزود هملت در مجموعه کهریزک چهار نگاه(بهمن کیارستمی،پیمان خاکسار)

دیگر نامزدها: بهترین مجسمه دنیا(مجید شتی) وقتی ابرها پایین می آید(معین کریم الدینی) مهرجویی کارنامه چهل ساله(بهمن کیا رستمی،پیمان خاکسار،مانی حقیقی)

منبع: مجله اتفاق نو شماره 157 نیمه اول اسفند ماه 90

بزودی تصاویر افزوده میشود

 

تولدم مبارک بیده

سلام

تولدمو پساپس به خودم تبریک میگم

۱۷ دی ماه

تولد منه یا بهتر بگم بود...........

تبریک میگم به خودم اما

نمی دونم چرا امسال مثل همه سال ها خوشحال نیستم

کیکو قاچ کردم

هدیه بهم دادن

اما خیلی خوشجال نبودم

کسی نمیدونه چرا؟؟؟؟؟

مرسی که بهم تبریک میگین

چه تو نظرات

چه به زبون

چه تو دلتون

چه کسای که خندیدنو نگفتن

همونطوری که قول داده بودم اینم عکس کیک

 

birthday

 

دوستانی که میگن کیک می خوان

خدمتتون باید بگم که اول هدیه بعد کیک..................

در غیر این صورت فقط دیدن عکسش سهم شماست!!

برندگان شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن:

Cannes 2011

 

ایکس: قبل از  هر چیز  سوال اینه::::::::!

چرا اینقدر دیر؟

یعنی آقا نوید کن ۲۰۱۲  داره میاد تازه  رسیدی به ۲۰۱۱ خیلی عقبی هااااا....؟

نوید: بله چشم  حتما سعی میکنم به روز بشم

راستش مشکلات زیاده و منم به کلی یادم رفته بود که هنوز کن رو نذاشتم

 ایکس:  خیلی خوب دیگه تکرار نشه هاااااا؟؟؟

نوید: چشم رو جفت چشمای شهلام

............حالا برین کن ۲۰۱۱ رو  ببینین............

                                                                                                                                                          

کن 2011

رابرت دنیرو کن 2011

جوایز بخش سینه فونداسیون

جایزه اول (15000 یورو): نامه (دوروتیا درومه وا، آلمان)

جایزه دوم (11250 یورو): دراری (کمال لزرک، فرانسه)

جایزه سوم (7500 یورو): پرواز در شب(سون تای_جیوم، کره جنوبی)

کن 2011

فیپرشی

در بخش مسابقه: لو هاور (آکی کوریسماکی)

در بخش نوعی نگاه: وزیر (پی یر شولر)

در بخش دو هفته کارگردانان: پناه بگیر (جف نیکولز)

کن 2011

نوعی نگاه

جایزه بخش نوعی نگاه: به طور مشترک به آریرانگ (کیم کی دوک) و متوقف روی خط (آندره آس درسن)

جایزه ویژه هیئت داوران بخش نوعی نگاه: النا (آندره ای زویاگینتسف)

جایزه کارگردانی: به امید دیدار (محمد رسول اف)

 

دوربین طلایی

Las Acacias  (پابلو جیورجلی: از میان فیلم های هفته منتقدین)

جیورجلی  کن 2011

فیلم های کوتاه (مسابقه اصلی)

نخل طلا: گذر (مارینا ورودا)

جایزه ویژه هیئت داوران: لباس شنای سایز 46 (وانس دستوپ)

 

فیلم های بلند (مسابقه اصلی)

نخل طلا: درخت زندگی (ترنس مالیک)

جایزه بزرگ: به طور مشترک به روزی روزگاری در آناتولی (نوری بیلگه چیلان) و کودکی با یک دوچرخه (برادران داردن)

برادران داردن کن  2011

نوری بیلگه کن 2011

درخت  زندگی

براد پیت کن 2011

ترنس مالیک کن 2011

جایزه بهترین کارگردانی: نیکلاس وین دینگ رفن (بران)

نیکلاس  کن 2011

جایزه ویژه هیئت داوران: پلیس (می_ون)

جایزه بهترین بازیگر مرد: ژان دوژاردن (هنرمند)

ژان دوژاردن  کن 2011

ژان دوژاردن  کن 2011

جایزه

بهترین بازیگر زن: کریستین دانست (مالیخولیا)

کریستین دانست کن 2011

جایزه بهترین فیلمنامه: جوزف سدار (برای فیلم رد پا)

 

کن 2011

 

کن 2011

رابرت دنیرو کن 2011 رییس هیئت داوران

نوشته مجله دنیای تصویر شماره 205

ورژن جدید عکس نویسنده  وبلاگ

آخرین  عکس خودمم گذاشتم

بروو حالشو ببر

نوید ک.....

شصت و یکمین جشنواره فیلم برلین

 

سلام به همه

بعد یه غیبت نسبتا طولانی با جشنواره برلین و  جدایی نادر از سیمین اومدیم حتما این فیلمو  دیدین و اگه ندیدین ببینین فیلم زیباییه واقعا خرس طلایی برازنده ی این فیلمه.راستش قرار بود بعد پست اسکار پست جشنواره کن رو بذارم اما چون منبع معتبری پیدا نکردم دیر شدش  ذیگه شما هم به بزرگی خودتون ببخشید.حالا برو سر اصل مطلب: 

 جدایی نادر از سیمین

وقتی در شب 19 فوریه 2011 ایزابلا روسولینی، رئیس هیئت داوران شصت و یکمین دوره از جشنواره برلین، نام جدایی نادر از سیمین را به عنوان برنده خرس طلایی اعلام کرد، این را هم گفت که رای هیئت داوران در اعطای این جایزه به فیلم تازه اصغر فرهادی "تا حد زیادی با اتفاق نظر کامل اعضا" بوده است. وقتی اصغر فرهادی برای دریافت جایزه اش روی صحنه رفت، گفت که انتظار کسب این جایزه را نداشته و فرصت را غنیمت شمرد و از مردمان سرزمین ایران تشکر کرد. که به قول خودش داستان هایش را از مردم ایران آموخته است.

جعفر پناهی کارگردان ایرانی، که برای حضور در جمع هیئت داوران جشنواره دعوت شده بود، به دلیل حکم صادره شده برای او نتوانست به جشنواره برود و در عوض نامه ای برای جشنواره فرستاد که روسولینی آن را در روز افتتاحیه خواند.

سوای جدایی نادر از سیمین فیلم باد و مه ساخته محمدعلی طالبی در جشنواره حضور داشت و موفق به کسب جایزه همبستگی و عدالت جشنواره شد.

جشنواره برلین روز 10 فوریه 2011 با نمایش فیلم "شهامت" وسترن برادران کوئن که در بخش خارج از مسابقه حضور داشت کار خود را آغاز کرد و تا روز پایانی جشنواره ،20 فوریه 2011 پانزده فیلم در بخش مسابقه برای حدود بیست هزار نفری که از 116 کشور جهان برای شرکت در این رویداد سینمایی در پایتخت آلمان گرد هم آمده بودند، به نمایش درآمد.

اصغر فرهادی

بخش مسابقه:

نمایش های جدایی نادر از سیمین که فرهادی و عواملش آن را چند روز قبل از جشنواره برلین همراه با تماشا گران ایرانی در جشنواره فیلم فجر دیده بودند آن قدر موفقیت آمیز بود که همه به کسب جایزه امیدوار باشند. روایت فرهادی از جدایی یک زوج با هسته متمرکزی کتمان حقیقت فقط یک رغیب سرسخت داشت.

اسب تورین، فیلم تازه بلا تار مجارستانی است.تار که در زمان نمایش مردی از لندن گفته بود فیلم بعدی اش آخرین پروژه سینمایی اش خواهد بود و بعد بازنشسته می شود، با اسب تورین وارد میدان مسابقه جشنواره برلین شد و در یکی دو روز مانده به اعلام جوایز آن را یکی از شانس های کسب خرس طلایی برلین می دانستند.

با این همه  فیلم فرهادی نه تنها خرس طلایی بهترین فیلم ، که خرس نقره ای بازیگران مرد و زن را هم به خود اختصاص داد تا یک تنه پیشتاز بی رقیب جوایز برلین 61 باشد.

نمایش های ویژه:

دو فیلم یکی از ایران و دیگری از آمریکا، در قالب نمایش های ویژه در کاخ برلیناله نشان داده شدند.روز 11 فوریه فیلم" آفساید" ساخته ی جعفر پناهی به نمایش درآمد که در سال 2006 برنده خرس نقره ای جایزه بزرگ هیئت داوران همین جشنواره شده بود. فیلم دیگری که به صورت ویژه و برای اولین بار در اروپا به نمایش درمی آمد، مستند آمریکایی "غار رویا های فراموش شده" بود که ورنر هرتزوگ آلمانی آنرا به صورت سه بعدی ساخته است.

در جشنواره امسال آثار اینگمار برگمان کارگردان فقید سوئدی هم به نمایش درآمد، تا یاد و خاطر او و فیلم های بی بدیلش گرامی داشته شود.

 

فهرست برندگان برلین 2011

خرس طلایی بهترین فیلم : جدایی نادر از سیمین(اصغر فرهادی،ایران)

جدایی نادر از سیمین

خرس نقره جایزه بزرگ هیئت داوران : اسب تورین(بلا تار، مجارستان)

خرس نقره بهترین کارگردان : اولریش کولر(بیماری بی خوابی)

خرس نقره بهترین بازیگر مرد : گروه بازیگران مرد جدایی نادر از سیمین(پیمان معادی، شهاب هسینی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی)

خرس نقره بهترین بازیگر زن : گروه بازیگران زن جدایی نادر از سیمین(لیلا حاتمی، ساره بیات، سارینا فرهادی)

گروه  بازیگران  زن جدایی نادر از سیمین

خرس نقره بهترین دستاورد هنری: وویچچ استارون برای فیلمبرداری جایزه و باربارا انریکه برای طراحی صحنه جایزه

خرس نقره بهترین فیلمنامه: جاشوا مارستون و آندامیون موراتاج(عفو خون)

جایزه آلفرد بائور(موسسه فستیوال): اگر ما نه پس چه کسی؟(آندرس ویل)

جدایی نادر از سیمین

منبع: مجله دنیای تصویر شماره 201

هشتاد و سومین اسکار

اسکار

امسال مراسم اسکار در زمانی برگذار شد که جوایزی چون گلدن گلوب تا حدودی بعضی از اسکارها را مشخص کرده بودند.بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نقش اصلی بهسخنرانی پادشاه رسید.

 دیوید فینچر که دو سال پیش مغلوب دنی بویل و میلیونر زاغه نشین شد، امسال هم در مقابل یک کارگردان انگلیسی باخت. هرچنکه شبکه اجتماعی یک اثر تحسین برانگیز بود که فیلمنامه قوی آن توسط آرون سورکین نوشته و فینچر به زیبایی آن را کارگردانی کرده بود اما شاید فینچر باید اولین اسکار خود را در سالی دیگر و با فیلمی زیباتر بدست بیاورد.

فهرست برندگان اسکار 83

بهترین فیلم: سخنرانی پادشاه

سایر نامزدها: قوی سیاه، 127 ساعت، شبکه اجتماعی، بچه ها خوب اند، سرآغاز، شهامت، استخوان زمستان، مبارز، داستان اسباب بازی 3.

بهترین کارگردان: تام هوپر(سخنرانی پادشاه)

کلام پادشاه

سایر نامزدها: دیوید فینچر(شبکه اجتماعی)، دارن آرنوفسکی(قوی سیاه)، اتان و جوئل کوئن(شهامت)، دیوید او. راسل(مبارز)

هوپر

بهترین بازیگر مرد نقش اول: کالین فیرث(سخنرانی پادشاه)

سایر نامزدها: خاویر باردم(زیبا)، جسی آیزنبرگ(شبکه اجتماعی)، جف بریجز(شهامت)، جیمز فرانکو(127 ساعت)

بهترین بازیگر زن نقش اول: ناتالی پورتمن(قوی سیاه)

سایر نامزدها: جنیفر لارنس(استخوان زمستان)، نیکل کیدمن(سوراخ خرگوش)، آنت بنینگ(بچه ها خوب اند)، میشل ویلیامز(ولنتاین غمناک)

قوی سیاه (ناتالی پورتمن)

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: کریستین بیل(مبارز)

سایر نامزدها: جان هاوکس(استخوان زمستان)، جفری راش(سخنرانی پادشاه)، جرمی رنر (شهر)، مارک رافالو(بچه ها خوب اند)

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: ملیسا لئو(مبارز)

سایر نامزدها: ایمی آدامز(مبارز)، جکی ویور(قلمروی حیوانی)، هلنا بونهم کارتر(سخنرانی پادشاه)، هیلی استاینفلد(شهامت)

بازیگران

بهترین فیلمنامه اصلی: دیوید سیدلر(سخنرانی پادشاه)

سایر نامزدها: مایک لی(سال دیگر)، کریستوفر نولان(سرآغاز)، اسکات سیلور و ...(مبارز)، لیزا چالودنکو، استوارت بلومبرگ(بچه ها خوب اند)

سیدلر

بهترین فیلمنامه اقتباسی: آرون سورکین(شبکه اجتماعی)

سایر نامزدها: دنی بویل، سایمن بوفوی(127 ساعت)، مایکل آرنت و...(داستان اسباب بازی 3)، جوئل و ایتان کوئن(شهامت)، آن روسولینی،دبرا گرانیک(استخوان زمستان)

آرون سورکین

بهترین فیلم برداری: والی فیستر (سرآغاز)

سایر نامزدها: ماتیو لیباتیک(قوی سیاه)، دنی کوهن(سخنرانی پادشاه)، راجر دیکینزز(شهامت)، جف کرونن وت(شبکه اجتماعی)

بهترین تدوین: کرک بکستر،آنگس وال(شبکه اجتماعی)

سایر نامزدها: جان هریس(127 ساعت)، طارق انور(سخنرانی پادشاه)، پاملا مارتین(مبارز)، آندرو ویزبلوم(قوی سیاه)

بهترین کارگردان هنری: رابرت استرانبرگ،کارن اوهارا(آلیس در سرزمین عجایب)

سایر نامزدها: استوارت کریگ،استفنی مک میلان(هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت اول)، گای هندریکس دایاس و ...(سرآغاز)، ایو استوارت،جودی فار(سخنرانی پادشاه)، جس گانچور،نانسی هی(شهامت)

بهترین طراحی لباس: کالین اتوود(آلیس در سرزمین عجایب)

سایر نامزدها: آنتونلا کانوروتزی(من عشق هستم)، مری زوفرس(شهامت)، جنی بی ون(سخنرانی پادشاه)، سندی پاول(توفان)

بهترین چهره پردازی: ریک بیکر،دیو السی(گرگ انسان)

سایر نامزدها: آدرین مورو(نسخه بارنی)، ادوارد اف هنریک،گرگ فانک،یولاندا توسینگ(مسیر بازگشت)

بهترین موسیقی متن: ترنت رزنر،آتیکاس راز(شبکه اجتماعی)

سایر نامزدها: ای.آر. رحمان(127 ساعت)، هانس زیمر()، الکساندر دسپلا(سخنرانی پادشاه)، جان پاول(چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید)

بهترین ترانه: ما مال هم هستیم(رندی نیومن،داستان اسباب بازی 3)

سایر نامزدها: قدرت کانتری(تام داگلاس و...،قدرت کانتری)اگر برخیزم(ای.آر.رحمان،رالو آرمسترانگ و دایدو، 127 ساعت)، روشنایی رو میبینم(آلن منکن و گلن اسلیتر، گیر افتاده)

بهترین میکس صدا: لورا هرشبرگ،گری ریزو،اد نوویک(سرآغاز)

سایر نامزدها: پل هملین،مارتین جنسن، جان میجلی(سخنرانی پادشاه)،جفری جی.هابوش و...(سالت)رن کلایس و...(شبکه اجتماعی)،اسکیپ لیوسی و...(شهامت)

بهترین تدوین صدا: ریچارد کینگ(سرآغاز)

ریچارد کینگ

سایر نامزدها: تام مایرز،مایمل سیلورز(داستان اسباب بازی 3)،گوئندولین ییتس ویتل،ادیسن تیگ(ترون:میراث)اسکیپ لیوسی،کریگ برکی(شهامت)،مارک پی.استکینجر(توقف ناپذیر)

بهترین جلوه های ویژه تصویری: کریس کوربولد،اندرو لاکلی،پیت بب،پل جی.فرانکلین(سرآغاز)

سایر نامزدها: مایکل اونز و...(آخرت)،کن رالستون و...(آلیس در سرزمین عجایب)،تیم برک و...(هری پاتر و یادگاران مرگ:قسمت اول)، یانک سرس و...(مرد آهنی 2)

بهترین انیمیشن بلند: داستان اسباب بازی 3(لی آنکریچ)

سایر نامزدها: شعبده باز(سیلون شومه)، چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید(کریس ساندرز،دین دوبلویس)

لی آنکریچ

بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان: در یک دنیای بهتر(سوزان بیر،دانمارک)

سایر نامزدها: زیبا(آلخاندرو گونزالس ایناریتو،مکزیک)،دندان نیش(یورگوس لانتیموس،یونان)، آتش ها(دنیس ویلنوو،کانادا)، بیرون از قانون(رشید بوشارب،الجزایر)

بهترین مستند بلند: کار خودی(چارلز فرگوسن،آدری مارس)

سایر نامزدها: خروج از فروشگاه هدیه(بنکسی،جیمی دکروز)، سرزمین گاز(جاش فاکس،تریش ادلسیک)، رسترپو(تیم هترینگتون،سباستین یونگر)، سرزمین باله(لوسی واکر،آنگس اینسلی)

بهترین مستند کوتاه: دیگر غریبه نیستم(کارن گودمن،کرک سایمن)

سایر نامزدها: کشتن به نام، دختر پوستر، خورشید بالا بیا، جنگجویان جیگانگ

بهترین انیمیشن کوتاه: گمشده(شان تان،اندرو رومان)

سایر نامزدها: شب و روز، گرو فالو، بیا آلوده کنیم، ماداگاسکار، روزنوشت های سفر

بهترین فیلم کوتاه: خدای عشق(لوک متنی)

سایر نامزدها: اعتراف، سانحه، تو هم همچنین، آرزوی 143

مروری کوتاه بر کارنامه برادپیت

مروری کوتاه بر کارنامه برادپیت

 

براد پیت متولد 18 دسامبر 1963 در اوکلاهاما می باشد. براد تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه "مان" در "اسپرینگ فیلد" گذراند. اولین حضور اجتماعی او مربوط به کلیسای "ساوت هون" بود و براد نقش های فرعی را بازی می کرد. تا اینکه یکی از دوستانش در مدرسه بازیگری از او خواست که در امتحان هنرپیشگی نقش مقابلش را در یک نقش تلویزیونی بازی کند. اما به طوری باور نکردنی او به جای دوستش قبول شد و در طی چند ماه نقش های گوچک زیادی را در سریالهای تلویزیونی بازی کرد.

 

براد 

در سال 1991 به جای ویلیام بالدوین در فیلم "تلما و لوئیز" ظاهر شد تا اولین درخشش خود را در هالیوود شاهد باشد.

حضور کوچک اما تحسین برانگیز او در این فیلم به نقش یک جوان جذاب و زیبا توجه همه را جلب کرد.

البته اولین نقش سینمای براد پیت در فیلم نیمه تاریک خورشید در سال 1988 بوده که در نقش یک بیمار پوستی ظاهر شده است. او در این فیلم تا دقیقه 30 ماسکی بر چهره داشته و در نهایت ماسک از صورت برداشته و بینندگان با چهره جوان و بسیار جذاب او آشنا می شوند.

در سالهای بعد در فیلم "جانی سود" در کنار الیزابن مک گاون و همچنین نیمه انیمیشن "دنیای جالب"بازی کرد که موفقیت زیادی نداشت ، اما با بازی در "رودخانه به آن طرف می رود" به کارگردانی رابرت رد فورد در نقش جوانی ماهیگیر به اوج رسید.

اما نقش او در "مصاحبه با خون آشام" در مقابل تام کروز برای او بسیار سخت بود و بازی در نقش یک خون آشام افسرده روی روحیه او تاثیر منفی گذاشت. فکر خودکشی آزارش می داد و او شیوه ای را که نقشش وارد ضمیر ناخودآگاهش کرده بود را دوست نداشت.

در این فیلم اختلافات عمیقی بین دو نقش اصلی وجود داشت و نقششان در تضاد و کشمکش بود و حتی باعث اختلاف دو بازیگر در پشت صحنه شده بود.اختلاف تام کروز و براد پیت طوری بود که گفته می شود تام کروز کفشهایی پاشنه بلند بر پای داشت تا هم قد حریف 183 سانتی متری خود شود. براد پیت گفته که به تام کروز احترام می گذارد و بیشتر تنش ها هم به خاطر شخصیت هایی بوده که آنها بازی کرده اند.

تام کروز هم از کار براد پیت تعریف کرده اما گفته که حاضر نیست دوباره با او همبازی شود.

بسیاری از منتقدان قدرت فیلم را در بازی بدون نقص براد پیت بیان کرده اند.

 

در سال 1994 براد پیت با بازی در ملودرام "افسانه های پاییزی" در کنار آنتونی هاپکینز در نقش یک قهرمان با موهای بلند طلایی، به اوج رسید و خیلی ها او را شتاب زده با جیمز دین و رابرت ردفورد مقایسه کردند در حالی که او شبیه به هیچکدام نبود او اریژینال بود و ویژگی هایش را از کسی عاریه نگرفته بود. بعد از این فیلم براد پیت ، آنتونی هاپکینز را استاد مسلم خود می داند.

براد جذابیت و استعداد ذاتی ستاره بودن را دارد و به علاوه او ویژگی های دیگری چون هوش بالا و انتخاب های درس وبجا را نیز دارد. برای همین بین "آپولو 13" و "هفت" دومی را انتخاب کرد.

او در این فیلم در نقش یک کاراگاه جوان و خونسرد در فیلم "هفت"(1995) شاهکار دیوید فینچر و در کنار مورگان فریمن و کوین اسپیسی به محبوبیت خود افزود. فیلم هفت توانست توجه همه را دوباره به براد پیت جلب کند و بار دیگر مهارت خود را در بازیگری به اثبات برساند(براد پیت واقعا در این فیلم درخشید بازی زیبای اون به خصوص در صحنه های آخر محشره به نظر من هیچ کس نمی تونه بهتر از براد اون نما های آخر فیلمو بازی کنه هیچکس).

در این فیلم براد با "گوینت پالترو" آشنا شد و آنها حدود دو سال و نیم با هم رابطه داشتند و در حالی که همه آنها را یک زوج عالی هالیوودی قلمداد می کردند بعد از گذشت 7 ماه از نامزدیشان در سال 1997 به دلیل نامعلومی از هم جدا شده اند.

این جدایی سرو صدای طرفداران براد پیت را بلند کرد. پالترو در نهایت اعلام کرد که به اصرار براد پیت تن به این جدایی داده است ، اما براد هنوز چیزی در این مورد نگفته است.

در همان سال براد برای بازی در فیلم تری گیلیام به نام "دوازده میمون" جایزه گلدن کلاپ بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد. سپس در فیلم "خوابگردها" در کنار رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم "متعلق به شیطان" در کنار هریسون فورد بازی کرد.

او در سال 1997 به آرژانتین رفت تا در "هفت سال در تبت" بازی کند. فیلم بعدی او "با جو بلک کلاقات کن" با زمانی بیش از سه ساعت ساخته شد و براد دوباره در کنار استادش "آنتونی هاپکینز" بازی فوق العاده خود را نشان داد.

براد

پس از یک غیبت کوتاه براد پیت در سال 1999 دوباره با "دیوید فینچر" خاص ترین نقش خود را در "باشگاه مشت زنی" بازی کرد ، شخصیتی جذاب و البته عجیب. براد در این فیلم با ادوارد نورتون همراه شد.

او در سال 2001 در یک کمدی جنایی به نام "قاپ زنی" با بنیسیو دل توره همبازی شد.

در همین سال پیت در یک کمدی رومانتیک به نام "مکزیکی " در کنار جولیا رابرتز چهره خوبی از خود به نمایش گذاشت و بعد همراه با رابرت ردفورد در تریلر "جاسئس بازی" ایفای نقش کرد.

فیلم "یازده یار اوشن" ، براد پیت در کنار ستارگانی چون جرج کلونی ، مت دیمن ، جولیا رابرتز و کاترین زتا جونز همراه شد و بعد از آن در فیلم تاریخی و افسانه ای "تروآ" (2004) پیت در نقش آشیل قهرمان رویین تن و افسانه ای ایفای نقش کرد.

بعد "دوازده یار اوشن" از او به اکران درآمده است. ضمن اینکه در سال 2005 در حال بازی در فیلم "آقا و خانم اسمیت" در کنار آنجلینا جولی می باشد.

براد در سال 2000 با جنیفر آنیستون ازدواج کرده است که بعد از مدتها بالاخره از هم جدا شدند و بعد از آقا و خانوم اسمیت با آنجلینا جولی (که از بیلی باب تورنتون جدا شده بود) ازدواج کرد و هنوز هم در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های براد پیت این است که به خوبی بین فیلم های صرفا تجاری و فیلمهای مستقل تعادل ایجاد کرده است. او گاهی با دست مزد بسیار کم در فیلم هایی مثل "بابل" (شاهکاره آلخاندرو گونزالس اینارتو) و گاهی در فیلمهایی مانند یاران اوشن(استیون سودربرگ) بازی کرد و این باعث شد بین طرفداران عام و خاص محبوبیت پیدا کند.

اما تفاوت اصلی براد پیت با دیگر ستارگان هم دوره اش پیش بینی ناپذیر بودن و اهل ریسک بودنش است. به طوری که وقتی تنها دو هفته مانده بود تحصیلاتش در رشته روزنامه نگاری را به پایان برساند درس و دانشگاه را رها کرد و به هالیوود رفت تا بازیگر شود. 

او سال 2006 در فیلم "پس از خواندن بسوزان" نقش نسبتا کوتاهی در کنار جرج کلونی دارد و در اواسط فیلم به طور ناخواسته به دست جرج کلونی کشته می شود.

براد پیت سال 2008 در فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" اثر دیوید فینچر بازی کرد. مردی که پیر به دنیا آمده و به مرور زمان جوان تر می شود تا مانند یک کودک از دنیا برود.

او در فیلم "اراذل بی آبرو" (کوئینتین تارانتینو) شخصیتی تند رو و دیوانه و شوخ و شنگ دارد که نازی ها را می گشد و پوست سرشان را می کند.

اما آخرین فیلمی که براد پیت در آن بازی کرده "پولبال" (2011) بر اساس رمان مایکل لوئیس است که حقوق آنرا کلمبیا پیکچرزخریداری کرد و استیو زیلیان فیلمنامه ای از رمان اقتباس کرد و ابتدا سودربرگ برای کارگردانی این اثر انتخاب شد و براد پیت و دیمیتری مارتین را برای نقش های اصلی انتخاب کرد. اما پنج روز قبل از آغاز فیلمبرداری به خاطر او را از پروژه کنار گذاشتند و با بنت میلر قرارداد امضا کردند. فیلمبرداری در ژولای 2010 آغاز شد و نقش های اصلی فیلم بنت میلر به "براد پیت" و "فیلیپ سیمور هافمن" و "جونا هیل" و "رابین رایت" سپرده شد.این فیلم قرار است در سپتامبر 2011 اکران شود.

سایر فیلمهای براد پیت:

 

1_کالیفرنیا(1993) _2_جاسوس بازی(2001) _3_کشتن جسی جیمز به دست رابرت ردفورد بزدل(2007) _4_سیزده یار اوشن _5_سند باد: افسانه هفت دریا _6_اعترافات یک ذهن خطرناک _7_بازی_8_رومانس واقعی "حضور چند دقیقه ای" (1993)

 

تابلوی افتخارات

 

اسکار: نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای دوازده میمون.

نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول برای مورد عجیب بنجامین باتن.

بفتا: نامزد مراسم بفتا در رشته بهترین فیلم به عنوان تهیه کننده مرحوم(مارتین اسکورسیزی،2006)

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل برای پس از خواندن بسوزان و نقش اول مرد برای مورد عجیب بنجامین باتن

گلدن کلوپ: نامزد بهترین بازیگر نقش اول فیلم های درام برای فیلم افسانه های پاییزی

برنده بهترین بازیگر نقش مکمل برای دوازده میمون 1995

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل برای بابل (2006)

نامزد دریافت جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد برای مورد عجیب بنجامین باتن.

 

براد 

لحظه های مهم زندگی براد به انتخاب مجله پیپل:

 

براد پیت دانشگاه را رها کرد و به هالیوود رفت تا بازیگر شود. در آنجا مشاغل مختلف و عجیبی مانند کار در ساندویچ فروشی با لباس جوجه و رانندگی لیموزین را انتخاب کرد.

بازی او در مصاحبه با خون آشام مهمترین نقش اوست. او بعد ها گفت که تمایلی برای بازی در این فیلم نداشتم و از آن متنفر بودم و فقط می خواستم آنرا تماشا کنم.

پیت در فیلمبرداری فیلم هفت به گوئینت پالترو که نقش همسرش را بازی می کرد علاقه مند شد و در دسامبر 1996 از پالترو خواستگاری کرد و پالترو هم پذیرفت. اما 7 ماه بعد آنها نامزدیشان را به هم زدند.

پیت و جنیفر انیستون ستاره سریال دوستان با یکدیگر ملاقات کردند.اگرچه هیچ یک از آنها فاش نکرد که درخواست این ملاقات را چه کسی داده اما هردوی آنها از این دیدار خوشحال بودند.

براد و انیستون در حالی که در دماغه مالیبو با یکدیگر ازدواج کردند پیت سوگند خورد که در مشکلات و سختی ها در کنار انیستون بماند و انیستون قول داد که همیشه میلک شیک و موز مورد علاقه پیت را درست کند.

جنیفر انیستون در حین سخنرانی در مراسم دریافت جایزه گلدن گلوپ  فراموش کرد که از پیت تشکر کند و همین قضیه این تصور را در ذهن مردم به وجود آورد که در رابطه آنها با هم شکافی ایجاد شده است.

پیت و انیستون رسما از یکدیگر جدا شدند. آنها در این مورد گفتند: "ما مایلیم اعلام کنیم که جدایی ما نتیجه حدس و گمان های منتشر شده در رسانه های جنجالی نیست، این تصمیم کاملا نتیجه تفکر و بررسی جدی ماست."

آنجلینا جولی و براد پیت در تصاویری که در مجله W از آنها چاپ شده بود به صورت زن و شوهر نشان داده شدند. آنها برای گرفتن این عکس ها 50 مدل لباس مختلف را به تن کرده بودند.

  

پس از ازدواج آنها پیت فرزندی را که جولی پزیرفته بود را پذیرفت و نسبت به نام خانوادگی او اقدام نمود.

آنها پیوستن نوزاد دختری به نام شیلو نوول را به جمع خانواده خوش آمد گفتند.آنها تولد شیلو را با اهدای 300 هزار دلار برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بخش زایمان دو بیمارستان در نامیبیا جشن گرفتند.

جولی پاکس تین سه ساله را از یک یتیم خانه در خارج از شهر هوشی مین در ویتنام به فرزندی قبول کرد.

علاوه بر مادوکس، پاکس، زاهارا و شیلو دوقلوهای پیت و جولی در شهر نیس فرانسه به دنیا آمدند و چند ساعت بعد از آن پیت به شهردار نیس گفت "من خوشحال ترین پدر دنیا هستم"

براد

تولد تولد تولدم مبارک

سلام

به خاطر امتحانات فعلا نمی تونم مطلبی بذارم اما

می تونم بگم تولدم مبارک

۱۷/۱۰ تولد نویسنده وبلاگ سینماتک بر همه سینما یی ها مبارک

اینم کیک تولد

نوش جان

تا بعد بای دوستای گلم 

بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ 42 سال دارد اما وقتی نگاهش می کنید فکر نمیکنید بیشت از 30 سال سن داشته باشد.او یکی از 3 فرزند خانواه ای بود که همیشه از این خانه به آن خانه نقل مکان می کردند. تا جایی که جانی خود می گوید در سن 15 سالگی حدود 20 خانه عوض کرده اند.

جانی

او یک بچه تخس و پر مشکل بود: "من با بچه های بد ول میگشتم، معمولا به زئر شکستن در و پنجره وارد جایی می شدیم و گاهی اوقات چیزی را نابود می کردیم. حتی گاهی اوقات از فروشگاه ها چیزی را کش میرفتم. هر نوع موادی که فکرش را بکنید مصرف کردم آن هم در سن 13 سالگی."

در سن 16 سالگی از مدرسه اخراج شد و همان سال والدینش طلاق گرفتند. و بعد هم توسط دوستش داخل یک ماشین قدیمی عین بی خانمانها پیدا می شود.دپ در این باره می گوید:"مواد می توانست صدمه فراوانی به من بزند و حتما مرا می کشت اما من ترک کردم"

دپ بدون هیچ توان بخشی مواد را کنار گذاشت.

جانی بچه کنجکاوی بود. "من از آن دسته بچه های تخس نبودم که به یک پیرزن لگد بزنم و فرار کنم فقط می خواستم بدانم آنجا چه خبره؟

جانی دپ نهایتا روی موسیقی متمرکز شد. وقتی 12 ساله بود یک گیتار الکترونیک خرید و تمرین های زیادی برای یاد گیری گیتار انجام داد و به کمک معلم موسیقی اش خیلی زود در این کار مهارت پیدا کرد. او ضرب چند سال در 15 گروه مختلف به کار موسیقی پرداخت و سر انجام وارد گروه The Kids شد و نوازندگی گیتار لید را بر عهده گرفت.

همین زمانها بود که با لوری آن آلیسون ازدواج کرد ، ازدواجی که تنها 2 سال دوام آورد. و آنها در 1985 از هم جدا شدند. اما باز هم با هم دوست بودند.

پس از مدتی جانی با نیکلاس کیج آشنا و دوست می شود.نیک به او پیشتهاد می دهد که شانس خود را در بازیگری امتحان کند و جانی هم تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. نیک ترتیب یک ملاقات را با مدیر برنامه هایش برای جانی می دهد. سپس از او یک تست می گیرند. به او فیلم نامه ای می دهند تا مطالعه کند و دو روز بعد هم نقشی در فیلم کابوس در خیابان الم را به او می دهند.

و اینطور جانی وارد دنیای سینما شد.

 

درباره جانی دپ:

نام: جان کریستوفر دپ سوم

متولد: 9 ژوئن 1963 در اونزبورو

اسم مستعار: آقای بو گندو!! البته به انتخاب خودش!

قد: 170 سانتی متر

جانی

او از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از 100 ستاره تاریخ فیلم در سال 1995 انتخاب می شود.

ژانویه 99 به علت درگیری با یک خبر نگار مقابل رستورانی در لندن دستگیر شد.

مقام 67 را در لیست صد ستاره همیشگی مجله امپایر به دست می آورد.

در 96 از سوی مجله پیپل به عنوان یکی از 50 مرد زیبای جهان انتخاب می شود.

به خاطر تخریب یک آپارتمان در نیویورکدر سال 94 دستگیر شد!!

با شرلین فین ، جنیفر گری ، و وایونا رایدر نامزد بود.

در 2001 یکی از 20 چهره دنیای سرگرمی شناخته می شود.

همسرش ونسا پارادایس یک خواننده و نویسنده آهنگ پر طرفداری در کشور زادگاهش فرانسه است.

هر دو فرزندش از پارادایس یعنی لیلی و جک از روی اسامی دو کاراکتر اصلی فیلم افسانه ساخته 95 نام گذاری شده اند.

جانی دپ

دپ بابت هر قسمت از سریال خیابان جامپ 21 (1987) مبلغ 45 هزار دلار دستمزد می گرفت.

معروف است هر ماه بیش از هزار نامه از طرفدارانش دریافت می کند.

سال 98 به اتهام ضرب و شتم در ونکوور کانادا یک شب زندانی شد.

همچنان در هتل زندگی میکند و خانه یا ماشینی ندارد.

همسر اولش لوری آن در زمان ازدواج 25 سال دشت حال آنکه جانی 20 ساله بود!!

در سال 2002 به خاطر بازی در فیلم دزدان دریایی کاراییب موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی تماشاگران شد.

به گفته خودش یکی از بزرگترین اشتباهاتش بازی در فیلم به دنبال ناکجا آباد (2004) می باشد.

رابرت دنیرو درباره اش گفته:

بدون جانی سینما چیزی کم داشت

جانی دپ